Interjú

Kapu: A nemrég alakult Magyar Gárda folyamatosan a támadások középpontjában áll, a betiltása is terítékre került. Milyen nemzetbiztonsági kockázatai vannak a Gárdának?
Gorka Sebestyén: Annak ellenére hogy a média rengeteget foglalkozott a Gárdával, elég keveset tudunk a céljairól, még kevésbé lehetünk képesek latolgatni a Gárda jövőbeli cselekedeteit. A Gárda esetleges betiltása elsősorban jogi jellegű kérdés. Egyes tagok esetleges akcióit például nehezen lehet egy szervezett csoporthoz kötni legyenek azok a cselekedetek, akciók törvényesek vagy nem.
Az egész a Gárda vezetőségének a hozzáállásától is függhet és az is kérdés, majdan mennyire lesz sejtszerű a szervezet felépítése. Úgy gondolom betiltásról, vagy nemzetbiztonsági kockázatról nem érdemes beszélni, ennek a kérdéskörnek a felfújásában a kormánynak és a sajtónak vitathatatlanok az érdemei.

Kapu: A kormány, a Nemezbiztonsági Hivatal és a Szakminisztérium is bejelentette: figyelni fogják a Gárda minden lépését, akcióját.

Gorka Sebestyén: Jelenleg úgy látom, elkerülhetetlen a szakszolgálatok beépülése a Gárdába. A "küldött emberek" jelenléte korábban több pártban és szervezetben is egyértelműen megfigyelhető volt: például az MDF-ben vagy a KDNP-ben. A kisgazdákat azért nem sorolom ide, mert ott nem volt ilyen egyértelmű a helyzet, az FKGP szétesése, önszétverése inkább elszállt egók eredménye volt. Fejükbe szállt a hatalom, a negatív folyamatok nagyrészt Torgyán József személyéhez köthetők. A "küldött emberek" kiszűrésére egyetlen hatékony védekezési mechanizmus van: a kezdetektől fogva ki kell jelölni egy vagy több szakértő embert, akiknek a feladata kizárólag az elhárítás. Aki a III/III-as főcsoportfőnökségnek a része volt. Sajnos általános probléma, hogy történt anno egy rendszerváltás és nem volt rendes átvilágítás. 17 év alatt a jobboldal nem volt képes kifejleszteni, kiképezni a biztonságpolitikai kádergárdáját. Ennek a mai napig isszák a levét.

Kapu: A szakértők hiányoztak?

Gorka Sebestyén: És a hanyagság. Az MDF, majd a Fidesz ezzel a kérdéssel érdemben szinte egyáltalán nem foglalkozott. A rendszerváltás idején legalább 2 évig a párton belül csak ezzel kellett volna foglalkozni. Nagyon egyszerű eszközök vannak. Akit komolyabb pozícióra jelölnek ki, legalább egy 15-20 oldalas ívet ki kell töltenie, a legrészletesebb adataival. A szakértő ezt átnézi, majd tudása és kapcsolatrendszere révén ellenőrzi. Hogy közérthetőbb legyen: akár az utolsó kocsmát is végigjárja és végigkérdezi, a végén pedig mindent megtud az illetőről a megbízhatóságát illetően. Az Egyesült Államokban a nagyköveteket - legyenek azok akár politikai kinevezettek, akár diplomaták - hat hónapig vizsgálják. Az MDF valószínűleg félt megtenni ezeket a lépéseket a rendszerváltáskor, a Fidesz pedig talán hanyag volt. Annak idején Kövér László kinevezésétől várták a keménykezűséget, ám az ő idejében is elmaradtak az általam hiányoltak. A jobboldal hemzseg a kártékony elemektől a mai napig is.

Kapu: Ilyen külső körülmények közt mekkora lehet a Magyar Gárda mozgástere?

Gorka Sebestyén: Egy működő, egészséges társadalomban óriási kéne hogy legyen a mozgástere: a parlagfűirtástól a hagyományőrzésen és a polgárőri feladatokon keresztül egészen a katonai kiképzésig. De pillanatnyilag nem ilyen országban élünk.

Kapu: Akkor mi lehetett a gárda létrejöttének a háttere?

Gorka Sebestyén: Tavaly szeptember 17.-e óta az emberek jelentős része úgy érzi: elég volt! 1957 nyara óta történt meg először, hogy magyar lőtt magyarra. Ezek komoly súlyú események voltak, a Gárda megszületése szerintem ezekre egyfajta reakció. Főleg a rendszerváltás veszteseinek valami válaszra volt szükségük, de feltétlenül valami újdonságra. Mellesleg október 23.-án véleményem szerint különleges dolgok történt: a hivatalos ellenzék képtelen volt megfelelő súlyú választ adni az eseményekre. A téli kordonbontás után is elmentek ebédelni egy jót, a vasszerkezetek pedig fél óra múlva már álltak.
A tenniakaró embereknek elegük lett minden megélhetési politikusból.

Kapu: Betöltheti ezt a nemhivatalos ellenzéki szerepet a Gárda?

Gorka Sebestyén: Sok jövőbeli tényezőtől függhet ez, de jelen pillanatban nem látom úgy. Mégpedig azért, mert a túlzott irredentizmus hangoztatásával, néhány külsőség eltúlzásával mellényúltak az alapítók. A magyar társadalomban van és mindig is lesz egy - szerintem számszerűen hat százalékos arányú - olyan réteg, amelynek szívügye Trianon, akik hajlandóak radikális válaszlépéseket adni a politikumnak. A radikális jobboldal politizálásától függően ehhez a hat százalékos szegmenshez 2010-ig csatlakozhatnak a rendszerváltás vesztesei, akik akár 15 százalékra is duzzaszthatják ezt a tábort. Nézzük csak meg a kialakuló adórendszert, a leszakadók egyre nagyobb számát. A Fidesz polgári szövetsége viszont ezeket az embereket nem tudja megszólítani. Ugyanakkor a Gárda létrehozását csendesen pártolták és csak az utóbbi időben jöttek rá, hogy mégis ki kéne hátrálniuk a radikalizmus ilyen formája mögül.

Kapu: Az Ön által említett hat százalék miért csak hat százalék?

Gorka Sebestyén: Elsősorban mert 1956 után az akkori 8,5 millió magyarból majd' negyedmillióan elhagyták az országot. Sarkosan fogalmazva úgy is mondhatom: ötvenhatban a komplett középosztály távozni kényszerült. Őket nem lehetett pótolni a mai napig sem. A jelenlegi hányatott sorsú középosztály kiszolgáltatott. Képtelenül hangzik, de jobban félnek, mint 1988-ban, a rendszerváltás idején. A hivatalos ellenzék sem képes őket támogatni, mert nagy részük- mint alább is mondtam- megélhetési politikus. Hogy csak egy példát mondjak: Európa szerte példátlan hogy az ellenzék vezetője két elbukott választás után is ugyanaz a személy.

Kapu: Azt mondják, úgy látják a hozzáértők: nincs jobb személy Orbán Viktor helyett.

Gorka Sebestyén: Az oroszok is ezt mondták, amikor Gorbacsov regnált. Aztán jött Jelcin szinte a semmiből. Őt is mindenáron marasztalni akarták. Kérdezem én: Gyurcsány Ferenc ki volt 1999-ben? Országos viszonylatban hányan ismerték? Hát Nicolas Sarkozy-ét a franciák néhány évvel ezelőtt?. Van azonban ennél a szűklátókörűségnél egy globálisabb, súlyosabb gond is, ami az előbb említetteken túlmutat. A demokrácia fogalma mára kiüresedett. Európa-szerte a mostani politikai elitek nem rendelkeznek stabil jövőképpel, ami ma népszerű és szavazatszerző aszerint kreálják a politikát. A politika egyenértékű lett például a mosópor eladásával. A közvéleménykutatások eredmény mindenhatóvá vált. Korábban az igazi államférfiak (és asszonyok), mint például Churchill, Adenauer, Thatcher, vagy De Gaulle rendelkeztek stabil jövőképpel és vállalták a népszerűtlen döntéseket is. Ma a politikusoknak ez a fajtája gyakorlatilag kihalt.

Kapu: Keményen kritizálja az állítólag messzemenően legnépszerűbb Fideszt is.

Gorka Sebestyén: A Fidesz mint párt nem működik. Nem is működhet, ha belegondolunk, hogy valójában húsz-harminc érdekcsoportnak az elegye a "polgári szövetség". Bedaráltak, akit csak lehetett az MDF nemzeti szárnyától a KDNP-ig és meggyőződésem hogy a Jobbikot is be fogják kebelezni. Nem látják, hogy 2010-ben így nem fognak választást nyerni, ahogy hasonló szituációban 2006-ban sem nyertek. Rengeteg nemzetközileg is elismert szakértő akart nekik segíteni az évek folyamán, egyikükből sem kértek az egykor a kollégiumban összeállt társaság tagjai, a vezetők.

Kapu: Pártja, az ÚDK mintha kívülről támadná az egész rendszert.

Gorka Sebestyén: Meggyőződésünk, hogy csak így lehet változtatni. Erre való kísérlet volt egyébként 2006 ősze is, a Kossuth téri tömegdemonstrációk. Többek között, mert a Fidesz az ellenzékiség követelményeinek a minimumát sem tudta felmutatni az események ideje alatt. Forgatókönyvük szerint inkább az lett volna az üdvös, ha inkább elviszi a balhét Gyurcsány Ferenc és ezzel persze minden meg is lett volna oldva. Jelen állás szerint pedig bíznak a népszavazósdiban és kivárják az újabb három évet a következő választásokig.
Ezt nem lehet elfogadni, a kormányt kívülről kell rákényszeríteni a
távozásra. 1998 környékén még a legsikeresebb posztkommunista ország voltunk, mára az utolsók, a legutolsók vagyunk. Olyan dolgokat enged meg magának ez a kormány, amelyet egy idő után már nem lehet lenyelni, nem lehet elnézni. Van egy határ. Nagyon jó példa az Egyesült Államokból az Enron esete. Ők is ugyanazt képzelték, mint a jelenlegi magyar kormányzat, mégis belebuktak. Több milliárd dollárt akartak elsíbolni a szabad piac nevében.

Kapu: Mire lehetnek képesek új pártként?

Gorka Sebestyén: Készítjük a programunkat, gyűjtjük a tagokat. Az európai parlamenti választáson már szeretnénk megmérettetni magunkat, méghozzá egy olyan programmal, amely egyedülálló lesz. Rengeteg ügyet szeretnénk felkarolni, a közeljövőben a botrányos kormányzati negyed körüli spekulációk lesznek terítéken nálunk.

Kapu: A Nemzetbiztonsági Hivatal közelmúltbeli lefejezése milyen koncepció része lehetett?

Gorka Sebestyén: Az NBH fokozatos leépítése hasonlít a honvédségéhez. A volt kommunisták ódzkodtak direkt módon használni a szakszolgálatokat. A Fidesz viszont nem vette komolyan az NBH jelentőségét. Egész egyszerűen nem tudtak mit kezdeni vele és nem volt meg az az egészséges ellenségkép ami egy ilyen szervezetnél szinte kötelező.
Később is koncepciótlanul működött. Amikor Medgyessy Péter D-209-es ügye volt, kaptam egy meghívást Washingtonba, ami épp egybeesett a magyar kormányfő látogatásával. A hivatalból szólt egy barátom nekem: a hivatalok mindenkit rámállítottak. Kíváncsiak voltak, hogy ugyan, a Gorka Sebestyén miért utazik pont akkor Washingtonba, amikor Medgyessy. Kérdem: a magyar államnak erre van pénze? Hogy egy magyar állampolgárt figyeltessen meg mondvacsinált okokból? A szakszolgálatokat manapság is ilyen célokra használják (emlékezzünk csak a TV-ostrom utáni NBH-s fenyegetésekre) és amíg ez így lesz, ki leszünk szolgáltatva a dilettantizmusnak, a szakértelem nélküliségnek és a valódi veszélyeknek. A szakszolgálatok lefejezése ugyanolyan elképzelés nélküli, mint eddigi működése volt.
*******

Gorka Sebestyén nemzetközileg ismert biztonságpolitikai szakértő. Londonban született, Magyarországot 1956-ban elhagyni kényszerült szülők gyermekeként. Édesapja, Gorka Pál a forradalom napjaiban szökött meg a Gyűtőfogházból. Itt kellett volna letöltenie életfogytig tartó szabadságvesztését egy műegyetemi titkos keresztény diákmozgalom szervezéséért. Sebestyén a demokratikus átalakulás, a védelmi és nemzeti biztonságpolitika, elsősorban a terrorizmus, nemzetközileg elismert szakértője. Korábban a Honvédelmi Minisztériumnál, és a NATO Védelmi Akadémiáján dolgozott, a Harvard University ösztöndíjasa volt. Házas, két gyermek édesapja. Amerikai feleségével együtt a Fejlődő Demokrácia és Nemzetközi Biztonság Intézetet vezetik. A tavaly őszi események után megalakult Új Demokratikus Koalíció (ÚDK) ügyvivője.

Az interjút készítette: Horváth Ádám(Kapu).

Hozzászólások

Hozzászólások:

Hozzászóló: VÉLEMÉNYEM @ 19 Sep 2007 03:42 pm
Súlyos hiba amit Gorka Sebestyén állított egy mondatában. Azt nyilatkozta föntebb, hogy 2006-ban magyar lőtt magyarra.....Ez nem igaz! Több szempontból sem igaz! A valódi tényeket Gorkának illene tudni, ugyanis a kormányhatalmat, amely a rendőrséget is utasítgatta, a legnagyobb jóérzéssel sem lehet magyarnak mondani. Ez egy idegenkiszolgló hatalom, s benne a rendőrség vezetése is. Talán Gorka úr nem tud arról, hogy ezek a pribékek csak a magyar zászlókat taposták a sárba, törték el ( fényképek sokasága erről). A *** zászlajával ezt nem tennék meg, pedig ilyenek is szerepeltek már tüntetéseken, többször is. Talán Gorka úr ne tudná azt, hogy az álarcos fegyveresek között voltak idegen zsoldosok is. Miközben a *** biztonsági szolgálat (IN-KAL)a kormányőrség fölé kerekedett már. Nem magyarok lőttek a magyarra, hanem a *** megszállók fegyveresei. Mint ahogy 56-ban az ávósok sem magyarok voltak, hanem moszkovita, nemzetközi gyilkosok. A magyar soha nem lőtt magyarra történelmünk folyamán, hanem mindig az idegen megszállók, vagy azok bérencei.



Hozzászóló: jaj @ 19 Sep 2007 09:31 pm
Véleményemnek csak annyit, hogy megint a szavakon lovagolt. Mi az, hogy magyar nem lőtt magyarra, te is tudod, hogy ez nem igaz, (de még mennyire, hogy lőtt!)csak te úgy próbálod beállítani, mintha a magyarság egy kiérdemelt valami volna és ha éppen valaki nem szolgál rá, hát akkor nem is magyar.
Igenis vagy jó magyar meg aljas magyar, de MAGYAR!(sajnos én is ezt mondom)
Mivel ilyen szócséplésekkel töltitek az időt itt a neten meg a Kossuth téren is , ezért nincs egység, sőt ha még félre is magyaráztok mindent. Lehet, hogy ez Neked élvezet, de elrontja a valódi, eszmecserét.
Mi volna ha ezt abba hagynátok? És igyekeznétek jól érteni egymást. Persze kiforgatni más szavát, a szavaknak más értelmet adni, mint amit jelentenek, ne haragudj de nálad ezt Gyurcsány jobban műveli. Hagyjuk ezt neki. Ebbe fog belebukni. Jó éjt!


Hozzászóló: jaj @ 19 Sep 2007 09:33 pm
Egy mondatot javítanom kell mert elírtam a fenti szövegben. Tehát:
Igenis van jó magyar meg aljas magyar, de MAGYAR!(sajnos én is ezt mondom)


Hozzászóló: Szimat @ 19 Sep 2007 11:29 pm
'Véleményem' az ÚDK-ra állított ügynök, kérem az Admint, törölje a hozzászólásait.


Hozzászóló: Popovits János, München @ 20 Sep 2007 05:41 am
"Véleményem" ismét talált(nem véletlenül céloznak rá!).
Magyarnak lenni elsôsorban >szabadság-alapú< értékrendiséget jelent, nem fajiságot vagy a nyelven való kommunikálási képességet. Ezek szerint csak "magyar" lôtt magyarra. Még finomabban: pozitívan diszkriminált (elsôsorban) kisebbségi "magyar", aki.. nem MAGYAR kisebbségi.
Ez az elemzésem is megjelent már részletesebben.
Lovagoljunk igenis a szavakon, hiszen az un. demokrácia, azaz a (magyar)szabadságalapú világnézet terminológiáját tette tönkre a szocialista, s gátolná meg most a neoliberalista szemlélet!
(Magyarán: hajtanak, versenyeztetnek, terelnének bennünket, hogy felületes legyen az értékgondolkozásunk.)

Popovits János, München seefeegmbh@aol.com



Hozzászóló: CsAti3 @ 20 Sep 2007 07:26 am
Van, aki magyar érzelmű.
Van, aki magyar nemzetiségű.
Van, aki magyar állampolgárságú.
Az ezen tulajdonságokkal rendelkező csoportok megközelítőleg sem fedik egymást.
Több millió nem magyar nemzetiségű (cigány, zsidó, német, román) magyar állampolgár van.
Több millió magyar nemzetiségű, nem magyar állampolgár, bennük általában nagyobb a nemzeti öntudat (magyar érzelem).
Több millió magyar nemzetiségű, magyar állampolgárságú emberben pedig nincs nemzeti tudat.
A magyar anyanyelvvel még tovább lehetne fokozni.


Hozzászóló: matyas @ 20 Sep 2007 07:56 am
A magyar gárda, mint jelenség egy védekező reakció az ostoba hatalommal szemben. Mindaddig kötelező torelálni a megalakulásukat, amig a cselekedeteik alapján nincs róluk autentikus vélemény.


Hozzászóló: VÉLEMÉNYEM @ 20 Sep 2007 08:15 am
Több millió magyar nemzetiségű, magyar állampolgárságú emberben pedig nincs nemzeti tudat.
Ezt írtad Csati3, s milyen igazad van! Csak azt felejtetted hozzáteni, hogy ez a tragikus állapot a magyar vezetésű kormányok alatt jött létre? Vagy az idegen megszállás alatt? Fél évszázada még a magyar történelmet sem oktatják megfelelően. Ma sem. A nemzetirtó rendszereket kéne megnevezni, ami ma is tart nálunk.


Hozzászóló: Lipták-Lipow Sándor @ 20 Sep 2007 08:54 am
Gorka Sebestyén elemző nyilatkozata
csaknem pontos.A Jobbik nem fog a Fidesznek "engedni"


Hozzászóló: Miklós az öreg @ 20 Sep 2007 10:18 am
Dum spiró, speró! mondták a rómaiak!
Csatinak és Mátyásnak adok igazat! Az
idő és Mária, a Babbamária fog talán segíteni!!!
Hajrá magyarok, Adjon Isten Szebb Jövőt!
szeretettel MIKLÓS


Hozzászóló: Bokor Levente @ 20 Sep 2007 11:17 am
Megjegyzéseim tételesen (az egyszerűség kedvéért nem tartózkodom a közismertnek gondolt idegen szavaktól):
1. Az UDK helyében lemondanék a "radikális" jelzőről mint önminősítésről,mert a politikai szótárban a politikai mitologoizmustól az esztelenség rémuralmáig terjed állítmányi jelentéstartalma. A mitológia egyaránt lehet szociális, közgazdasági, nemzeti, vagy egyéb, tetszés szerint.
2. A politika alanyai ÉRDEKEK, melyek a hierarchiában elfoglalt helyükért harcolnak (elvileg) a jog játékszabályai szerint. A jogi szólamok mitologizálása az érdekek búvóhelye.
3. Az összes többit maga alá rendelő érdek a LÉTÉRDEK.
4.Mivel "Isten nem demokrata", az állam polgárainak annyi a szabadsága, amekkora hatalma van az államnak fennállására, és működése fenntartására(Spinoza).
5.Az állam hatalma polgárainak tehetségéből(istenfélelméből), és közakaratából táplálkozik.
6. A közakarat erősítésének első lépéseként kitiltanám a parlamenti politizálásból a "kettősállampolgárokat", mert egyetlen józan állam sem engedheti meg magának, hogy törvényhozóinak identitása inogjon.


Hozzászóló: Gombóc Arthur @ 20 Sep 2007 11:18 am
Sajnos Gorka Sebestyénnek túlságosan is igaza van. A Nemzeti Oldal túlságosan is nyitott, könnyű közénk ügynököket beépíteni.Így esélyünk sincs hatékonyan fellépni.


Hozzászóló: kérdés @ 20 Sep 2007 11:49 am
csat-illa honnan vette ezt a statisztikát ? Hasára ütött és nagyot kongott ?
Ezt dezinformálásnak nevezik a mai napig !
Van még erre kifejezés : ködösítés, s(z)arkeverés, homokszórás, homályoslátás stb.


Hozzászóló: É Lenke @ 20 Sep 2007 12:42 pm
Igen Tisztelt uraim!

Megint csak szavak, és szavak! Hol vannak a teteik? Természetesen vannak kifogásaik. De ezek is csak szavak. Unalmasan ismételgetett szavak. Dumálásuk nagyon hasonlít gyáva szájukkal hősködőkhöz! Az eddigi történésekkel igazolt; az Önök elégedetlenségét kifejező szavaik semmi eredményt nem adó, csak hőzöngés!
Ja igen! A Tettekhez bátorság kell!
Ez, ami „hiánycikk”!
Most kapkodtok a levegőért?!
Hogy még jobban kapkodjatok, fokozom.
Miért nem használjátok *** Segítek Gandhi, milyen hatalommal szállt szembe fegyvertelenül sikerrel? Gandhinak „csak” bátorsága volt és hite az igazságban! Hitéért volt bátorsága nem éppen barátságos környezetben a zarándoklatot (menetelést) vállalni.
Bizonyítottan nagyot tévedtek, ha azt hiszitek, hogy a vidéket járó beszélgetések (szerintem: agitációk!) azonosak Gandhi vidék-járásával! NÉMA menetelésével.
Igaz Nektek hiába szólok. Ti nem tudjátok befogni szátokat, és le fogni, dobálódzni kívánó kezetek.
Ti nem hisztek igazán abban, hogy az igazság győz a hazugság felett.

Nem tudtok összeszorított szájjal hallgatva menetelni az igazság győzelméért!
Érd. 2007.09.20
É Lenke



Hozzászóló: Szimat @ 20 Sep 2007 03:07 pm
É Lenke: Miért nem Orbán Viktornak címezi a hozzászólását?


Hozzászóló: wladek @ 20 Sep 2007 03:17 pm
Akormánynak kitűnően megfelel ez a szalonellenzék.De a Gárda!Hoppá.Ezek elkötelezett emberek a nemzet ügye iránt,nem pénzért csinálják,amit.Gyorsan megpróbálják lejáratni a szolgálatkész /és busásan megfizetett/sajtóval.


Hozzászóló: jaj @ 20 Sep 2007 04:34 pm
ÉLenkének
Mit lehet egy ilyen hozzászólás rovatban tenni, ha nem beszélni.
Honnan tudod, hogy ki mit tesz?
Egyszerű elítélni a hozzászólásokat
És te mittettél? Megkérdezhetem?
ki vele?
Miért nem indulsz el, van már izraeli vízágyú, meg minden. hajrá! Ghandit nem lőtték, de Martin Luther Kinget igen.

Popovits úrnak pedig - ez nem egyetemi katedra, hogy tudományosan beszéljünk a magyarságról (magyarázzunk bele minden transzcendenst.) A "magyar" szó elsődleges mindenki által értett értelme egy népcsoportot jelöl. Tetszik-nem tetszik. Egyébként komoly emberek vallják, hogy magyar az, aki annak vallja magát.



Hozzászóló: Popovits János, München @ 20 Sep 2007 06:45 pm
"Jaj"-nak: Kösz. - Maradjunk abban, hogy: Magyar keresse, a magyar szeresse a magyart!
És rendezzük végre közös dolgainkat! Tegyük Rendbe az országot. - Két hónapon belül 2 x 12 napig voltam othhon, a Balatonnál, és ... fizikailag keményen dolgoztam. Rendbe tettem lányaim 2 elhanyagolt, nemrég örökölt telkét. Odalent csak segítôkész emberekkel találkoztam, magam is elsôdlegesen pozitív oldalát láttam meg mindenkinek. Lent kell bejárnunk az országot és erôsítenünk mások magyarságtudatát! Állampolgárságomról még 1984-ben lemondtam, de ettôl az államtól sosem fogok kérni útlevelet - viszont azonnal kértem Honlevelet, "egyetemes magyar személyi okmányt". Az MVSz-tôl, mert "elsô számú alapelve, hogy azon személyek, akik magukat magyarnak vallják, a magyar kultúrához tartoznak, a többi magyarral sorsközösséget vállalnak, közös érdekeiket a leghatékonyabban nemzeti egységben ôrizhetik és védhetik meg."

Gólpasszt adok, de ne üljetek a labdára!!



Hozzászóló: Várhalmi László @ 21 Sep 2007 07:29 am
T. Gorka Úr,
Ön elkésett, ma már alig lehet jóvá tenni, a kommunisták és Antall bűneit, ha pontosan tudnánk, hogy a közszereplők közül ki a kártékony, akkor sem mennénk vele semmire, csak az ultraradikális eszközök és módszerek segíthetnek még talán!


Hozzászóló: Jaj @ 21 Sep 2007 08:58 am
Popvits Úrnak
Kedves Popovics Úr! Ez az első normális reagálás a hozzászólásaimra. Sajnos sok hozzászóló megmérgezvén ezt a műfajt mindenféle szélsőséges nézeteivel egyszerűen szalonképtelen, és alkalmatlan az összefogásra, az egyetértésre nem csak a weboldalon, hanem a gyakorlatban is.
Valóban sok jobbsorsra érdemes milliók élnek Magyarországon, (ahogy Ön is látja)akik nem kívánnának fejjel a falnak menni, de tulajdonképpen egyetértünk velük. Én magam a józan politizálás híve vagyok. Soha nem volt könnyű a helyzet, most sem az.


Hozzászóló: Undoc @ 21 Sep 2007 03:52 pm
Tisztelt Gorka Úr!

Nem értek egyet a teljes elhatárolódásával a jelenlegi politikai garniturától. Egy párt nem tud sokat tenni, előbb utóbb szövetségeket kell kötnie. Kivel?
U.



Hozzászóló: Popovits János @ 21 Sep 2007 07:28 pm
Kedves "Jaj"!
Alapállása ritka, "helyes*". Lelki
sérülés mentes helyzetbôl látni: teljesebb, megbízhatóbb valóságfelfogást sejtet! A szélsôségesek valamilyen korábban kapott sebeiket nyalogatva szûkebben láthatnak! Az objektívan, demokratikusan (helyesen*) látó ember
misszióban van: harmonizál, felbátorít (gyógyít)!
Folytatandó, s aztán lássunk csodát!
(Ajánlom elolvasásra Gondolat-Körünktôl:
www.oktober23bizottsag.hu -n: "Az emberi jogok" - szavazzon pénzével/levelek -rubrika, avagy www.umbruch-gondolat.de -n rövidebben)


Hozzászóló: Borz Membrok @ 24 Sep 2007 06:40 pm
Már hegyezzük a karót Véleményemnek!
A legszebb paripám fogja belehúzni. Az aranyfogakat a kipostázzuk a hozzátartozóknak.
Címet kérem tudatni velünk.
Borz Membrok csángó-komán fővezér
Tatros völgye/Fővezérségi Szállás

Az oldalhoz név nélkül is hozzá lehet szólni.
Minden írás a szerzők tulajdona. Nem feltétlenül értünk velük egyet!
Felhasználói adatokat, információkat nem gyűjtünk és nem szolgáltatunk.
A „jó ízlést” sértő hozzászólásokat eltávolítjuk.