A Fidesz elnidította népbutító népszavazási kampányának aláírásgyűjtő fázisát. Az ÚDK szerint a három népszavazási népbutító kérdés országos felvetésére kizárólag a választási kampányban, a választások megnyerése érdekében volna értelme. A mostani akció eredménye boritékolható: a Fidesz ugyan megnyeri a népszavazást, de ellövi a puskaporát és nem változik semmi. Eközben a Fidesz nem karolta fel azt a népszavazási kérdést, hogy maradjon állami kézben az egészségbiztosítás. Az ÚDK lelkiismereti döntést javasol tagjainak, szimpatizánsainak.
Az ÚDK szerint a népszavazásra
1. Nincs szükség, mert a kérdésekben felvetett problémák nagy része népszavazás nélkül is megoldható. A felvetett ügyek népszavazási sikere, vagy kudarca fölöslegesen betonozza be az adott témakörrel kapcsolatos gondolkodást.
2. Nincs szükség, mert népszavazási sikerrel sem lehet a kormányt megbuktatni.
3. Nem népszavazásra való a 3 kérdés egyike sem.
4. Nincs szükség, mert a várható részvételi kudarc tovább erodálja a népszavazás intézményét.
5. Nincs szükség a Fidesz szempontjából sem, mert a kérdésekben rejlő 'kampányerőt' a választásokba tolná be egy kicsit is értelmes párt.
Nézzük a három kérdést:
1. Fidesz kérdés: Egyetért-e Ön azzal, hogy az államilag támogatott felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatóknak ne kelljen képzési hozzájárulást fizetniük?
ÚDK: Ez nem csak, hogy nem népszavazási kérdés, de kétszeresen is kontraproduktív. A kommunikációban Gyurcsány Ferenc sikeresen tudná a diákok ellen hangolni a társadalom többségét. Gyurcsány esetleges sikere pedig lehetetlenné tenné egy új kormány számára a tandíj eltörlését. De kontraproduktív a Fidesz szempontjából azért is, mert a tandíj megmaradása a következő választásokig súlytaná a diákokat, ergo biztosabb Fidesz szavazók lennének. Két évvel a népszavazási vita után már sok diákot nem ez motiválna a szavazásban. Ami a dolog érdemét illeti, az ÚDK szerint a tandíj jelenlegi mértéke (kb.100.000 Ft) elfogadhatatlan, de egy 20-30 ezres mértékű tandíj mellett vannak megfontolandó érvek. 2-3 évi tandíj fizetési tapasztalattal a hátunk mögött sokkal tartalmasabb, differenciáltabb döntést lehet hozni. Szempontok: felelősségvállalás, szociális helyzet, diákhitel kompenzatív emelése stb.
2. Fidesz kérdés: Egyetért-e Ön azzal, hogy a háziorvosi és járóbeteg-ellátásért továbbra se kelljen vizitdíjat fizetni ?
ÚDK: Nem népszavazásra való a kérdés. Az ÚDK a 300 forintos vizitdíjat - annak előnyei miatt - megtartaná, de a befolyt összeget a gyógyszerek támogatására fordítaná(300 forintos vizitdíjról folyik az országos vita és a beteg 3000 Ft-ot hagy a gyógyszertárban.). Nem kellene a fürdővízzel kiönteni a gyermeket is. Itt is elmondható, hogy kontraproduktív a Fidesz szempontjából a kezdeményezés, mert a vizitdíj megmaradása a következő választásokig súlytaná a betegeket, ergo biztosabb Fidesz szavazók lennének. Érdemes lenne a 2-3 éves tapasztalat alapján eldönteni, azt hogy hol maradjon és hol szűnjön meg a vizitdíj.
3. Fidesz kérdés: A vizitdíjjal megegyező a feltett kérdés a kórházi napidíjról(300 Ft).
ÚDK: Véleményünk ugyanaz, mint a vizitdíjnál (2. kérdés).
ÚDK-s kisebbségi vélemény: Minél hamarabb teljesen eltörölni a tandíjat(egyetemista).
Hozzászólások
Hozzászólások:
Hozzászóló: Monostori Csaba @ 20 Oct 2007 05:22 am
A FIDESZ ne zarolja a plebst, hogy 48 óra alatt összegyűjti a szükséges aláírásokat. Maga ellen hangol. Ez nem doppingos 100 méteres olimpiai futódöntő!
Az egészségügyi részt minek megszavazni. Már volt hasonló 2004 december 5-én. Ja és tíz éve meg kellett szüntetni az egészségügyi önkormányzatokat, mert nem tudtak elszámolni. Most se fognak tudni.
Hozzászóló: Kotnyeles @ 20 Oct 2007 06:17 am
Már 1970-ben egy akkori megfelelő "összejövetelen" mondtam javaslatként, gogy mindenki viselje saját költségeit, de a dolgozó kapja meg a tisztességes és teljes összeget, ami a bér és közteher.
Ekkor letorkoltak, hogy elvtársam, ez lehetetlen!, hol van itta szociális ellátás, meg a demokrácia?
Nos azóta is az a véleményem, hogy igenis mindenki viselje mindenben a saját költségeit, legyen az tandíj, orvosi kezelés (szabad biztosítós alapon)stb, de ne a sikkasztó munkáltatók tegyék el a bérterheket és az adóját a dolgozónak, hanem kapja meg a dolgozó a teljes bruttót és jutni fog életbiztosításra, meg nyugdíjra, meg taníttatásra is. Valóban, az ingyen oktatás sokszor csak melegedő, meg családi pótlék szivattyú, mert addig jogosult, amíg tanul. Ha tandíjat fizet, nagyobb az igyekezete. (Most tanári tapasztalattal is mondom) VISZONT mellé kell tenni az öszöndíjat, amit megkaphat attól akivel szerződést köt és a tannulmányi előmenetelétől függhetne a nagysága. Az egészségügy privatizációja, meg az oktatás átszervezése pedig leegyszerűsíthető gazdasági szabályozással, vagyis ha van beteg, van diák, akkor kap a szolgáltató szolgáltatási díjat illetve állami támogatást a teljesített szolgálattal arányosan, tehát vagy jól tevékenykedik és prosperál, vagy felszámolja önmagát ha nem jól dolgozik. Szerintem is ennyi.
Nem kell hagyni magunkat a politikusoktól az orrunknál fogva vezetni!
(Üdv Molnár Tamásnak is!)
Hozzászóló: Gárdista @ 20 Oct 2007 08:05 am
Nos, ezek a kérdések fabatkát sem érnek, ez tény. Hol marad a termőföld, kedves Fidesz? Eladó az egészségbiztosítás is? Ez nem fontos?
Gyurcsány nem fog a kardjába dőlni, bármi lesz is a népszavazás eredménye.
És mi van akkor, ha - Fidesz-Kisgazdás mintára - 2, vagy 3 éves költségvetést alkot derék kormányunk és annak (k)ormányosa? Az AB szerint ezek a kérdések kizárólag a következő költségvetési évre vonatkozhatnak, tehát jelenleg 2009-ről van szó. 2 éves költségvetés esetén pedig a következő választásokig. Akkor meg tényleg minek? Ez egy piszok drága politikai pótcselekvés a változtatás legcsekélyebb esélye nélkül.
Hozzászóló: sabaktani @ 20 Oct 2007 08:46 am
Ez az Orbán egyre hülyébb...vagy most ezt a szerepet osztották rá?
Mert mondjuk Francesco El Qro zsigerből aljas de ez az Orbán gyerek...
Miről csinálnak ezek népszavazást?
Mi van a termőfölddel?
Mi van az idegenek bevándorlásának limitálásával?
Mi van az adókkal és a rengeteg tönkrement vállalkozással?
Mi van a magyar iparral és mezőgazdasággal?
Ez a rohadt 300 forintos vizitdíj eltörlése tényleg ennyire fontos?
Ez az amitől elszegényedünk?
Pillanatnyilag Magyarországon 200 000 ember-sok gyermek-éhezik. 3,4 millió ember a létminimum alatt él.
Ezt én most itt leírom és Önök elolvassák de van Önök között valaki aki tudja,hogy mit jelent permanensen éhezni?Próbáljuk meg uraim,hogy letojjuk a pártokat.Nem kell pártokban gondolkodni.A pártoknak semmi értelme.
A Magyar nép eltart közel 400 politikust és családjukat,ismerőseiket,-semmiért.
Ami itt van az Fecóstól és Viktorostól együtt egy nagy kalap hányadék.
És mi lesz ha "győz" a népszavazás?
Gyurcsány lemond? Ugye nem tetszenek komolyan gondolni?
Gyurcsány egy tipikusan olyan ember aki nem mond le magától-őt el kell zavarni.
Ki fogja elzavarni-a Nép?
Milyen nép,uraim?
Hozzászóló: sabaktani @ 20 Oct 2007 08:49 am
És akkor még nincs megoldva a probléma mert Gyurcsány pajtás eltünése után,marad minden a régiben.Tudják,hány Gyurcsány van a pártjukban?Jön a következő meg a következő...mi meg itt népszavazgatunk iszonyatos pénzekért?Trutymó Emilia meg majd eldönti,hogy érvényesen szavaztunk-e vagy sem.
Hozzászóló: Borz Membrok @ 20 Oct 2007 08:57 am
Uraim! Valóban leírtak Önök itt néhány igen fontos dolgot.
1. földkérdés
2. egészségbiztosítás kérdése
3. 2005-ös népszavazás a kórházpriviről.
Nos, e 3. pontról hiába mondtuk anno, hogy nem, most mégis el lesznek adva a biztosítók ügyeskedésén keresztül.
Az első két kérdés lett volna az, aminek egyedül értelme van. Nem is emlékszem, mikor úsztatták ezeket ki a 6 kérdés közül, ami eredendően megvolt?
Ezt a Viktort ló után köttetem jövőre, ha ode meri dugni az orrát a Bálványos vár alá. A disznaja!
Borz Membrok csángó-komán fővezér
Tatros völgye/Fővezérségi Szállás
Hozzászóló: Papp Gyula @ 20 Oct 2007 09:39 am
Az a véres valóság,hogy sabaktani úrnak sajnos 100%-ig igaza van.Vikit mikor Soros fiókaként kiküldték Angliába,előtte meggyőződtek hajlíthatóságáról.Másképpen számításba sem jöhetett volna a materialista Bíbós csürhéjével.Az Ő bűnük sokkal aljasabb,habár a komcsik mocsokságait szinte nem lehet űberelni,de mint lájuk, van rá mód!1996-ban rájöttek,hogy van Isten.Én már akkor is todtam mikor Ők még meg sem születtek,de azon egyszerű oknál fogva,hogy engem nem a cionista Pokorni spicli apucija nevelt,hanem a szüleim,tanáraim,keresztanyám.Az egész Politikai elit kollaboráns,az egyházi vezetőkkel együtt.Ezért tudja kenterbe verni a sötét HIT-gyülekezet,sőt lelépni sajnos az összes keresztény egyházat.A zsidót nem mert momentán az egész rothadt Világot Ők,nem irányítják, hanem diktálják.A többi duma,vihar a biliben.
Hozzászóló: É.M. @ 20 Oct 2007 10:20 am
Néphülyítés vagy végleges emasculáció??
Ficeréseink minden "nagy tette" lassanként röhej témája lesz. Emlékszünk még a csindarattára mikor elsöprően megnyerték a helyhatósági választásokat?
Fideszes polgármesterek "csak" az őskövezetet nem távolították el és továbbra is a Népszabót rendelik meg!!!
A népszavazástól sem várok semmi jobbat.
Hozzászóló: Monostori Csaba @ 20 Oct 2007 11:54 am
Nagyon sok igazság íródott, mig elvoltam.
Kotnyelesnek üzenem, hogy Horthy már megcsinálta, azt amiért most és 1970(?)-ben üvöltött. Zöldkereszt, Stefánia, stb. Miért nem vágja a büdös SZADESZ és komcsik pofájába ezt, mikor a Magyar Gárda kapcsán fasiztáznak? Nagyszüleink befizetéseit 1946-ban Révai-Rákosi-Rajk-Lukács már államosította. ELLOPTA! Adja vissza az utódoknak.
Hozzászóló: haha @ 20 Oct 2007 12:00 pm
Én még abban sem vagyok biztos, hogy a népszavazás érvényes lesz, és abban meg plána nem, hogy a FIDESZ által gondolt válaszok lesznek többségben. Elsöprő sikernek alig van valószínűsége. Persze ne legyen igazam. Viszont ami a fenti a cikkben van az defetista hozzáállás. Aki a szoclibsit utálja, az most menjen szavazni.
Hozzászóló: Szimat @ 20 Oct 2007 01:25 pm
Haha fideszes dumája: felszámolunk mindenkit a jobboldalon, utána erkölcsileg revolverezzük őket, hogy szavazzanak a Fideszre.
Hozzászóló: Szatmári Gábor @ 20 Oct 2007 02:44 pm
A cikk egyetlen szavával sem értek egyet. Azt, vagy rosszhiszeműen, vagy politikai vakságából eredően irhatta, aki írta. Béke poraira. Mármint az eszmefuttatása, vörösködfátyolos poraira.
Szatmári Gábor nyugdíjas Kaposvár.
Hozzászóló: Lipták-Lipow Sándor @ 20 Oct 2007 03:36 pm
Mire a népszavazás című ködjáték lezajlik,addig újabb tízezrek kerülnek kilátástalan helyzetbe,újabb ezer és ezer családnál kapcsolják ki a villanyórát,az ITALGAS kommandósai szerelnek le tömegével gázórákat...A 2004 december 5-nyíltan hazaáruló,köztörvényes bűnöző kormány a Fidesz szánalmas asszisztálásával az utolsókat rúgja a védtelen,elbutított magyarságba...
Hozzászóló: haha @ 20 Oct 2007 07:07 pm
Szimatnak: nem vagyok FIDESZ-es, viszont a FIDESZ nem szamol fel senkit. Aki felszamolodott (pl. a Kisgazda Part) az magat szamolta fel. Aki legalabb 5% ot akar elerni egy valasztason annak legalabb 5% - nyi embernek tetszenie kell. Ha nem teszik senkinek, akkor marad Parlamenten kivuli Bizottsag.
Hozzászóló: haha @ 20 Oct 2007 07:15 pm
Liptáknak: igaz ugyan, hogy sokan dőlnek nyomorba, ugyanakkor többmilliós terepjárók rohangálnak még Kőbányán is. A bevásárlóközpontokban meg órakat kell sorban állni a tele bevásárlókocsik miatt. Az olcsó túrista repulőjáratok állandóan tele vannak. Ezzel a néppel nem lehet azt a forradalmat megcsinálni amiről álmodoztok. Ez a nép rohan a árúdömpingben turkálni.A nyomorba döntöttek meg még titeket sem fognak megszavazni, mert egyáltalán nem szavaznak. Ha van okos népszavazási javaslatod, amivel segíthetsz a bajokon, akkor azt meg kell valósitani. Nem konnyu, de meg lehet. Viszont a Pécsi tubes-népszavazás mutatja, hogy az emberek még akkor sem mennek szavazni, ha amúgy elérhetnének vele valamit.
Hozzászóló: Borz Membrok @ 21 Oct 2007 10:56 am
haha! Maga ugyanazt mondja, amit én. Tökéletesen igaza van. a szavazóréteggel kapcsolatosan pláne!
A nép nagyobbik részének van elég lóvéja. Nyaral, telel, síel, vásárol, autót vesz, wochenendézik, welnessel, és...vásárol és vásárol és vásárol és vásárol és vásárol....és.
Forradalomnak esélye nincs és nem is lesz. Most, holnap és holnapután sem lesznek még tízezren se a megmozdulásokon. Kivéve a fidesz naggyűlést. Utána a többin legfeljebb néhány ezren vagy százan. Aztán jön a szerda reggel és mehettek dolgozni.
Borz Membrok csángó-komán fővezér
Tatros völgye/Fővezérségi Szállás
Hozzászóló: VÉLEMÉNYEM @ 21 Oct 2007 01:38 pm
Andrássy utat a Bajcsy-Zsilinszky út és a Nagymező utca között, és valamennyi érintett mellékutcát az In-Kal Security 2000 Kft. zárhatja le. A BRFK szóvivője erre vonatkozó kérdéseinket elhárította, mondván nincs információja. Ezt nem tudhatom - fogalmazott, amikor megkérdeztük: milyen jogokkal rendelkezik majd az In-Kal biztonsági cég, s miként működik majd együtt a rendőrséggel. Forduljanak a Miniszterelnöki Hivatalhoz – javasolta. Megkerestük Daróczi Dávid kormányszóvivőt és az In-Kal vezetőségét is, de mindeddig nem kaptunk választ kérdéseinkre, így arra sem, milyen okból és feltételekkel választották ki erre a feladatra a nevezett céget. (OrientPress)
Na ugye! Először a Népszabadság szivárogtatta ki a zsidó kommandót, most már többet tudunk. Előre berogramozott összecsapást provokálnak a Fidesz-gyűlésre...és a végén majd Orbán Viktor lesz a Nagy Megmondó, hogy mi is a helyzet...
Hozzászóló: Lipták-Lipow Sándor @ 21 Oct 2007 02:37 pm
Hahának: elismerem...
Hozzászóló: VÉLEMÉNYEM @ 21 Oct 2007 06:38 pm
Kik szavazhattak 300 ezren a Fideszre két nap alatt? Ez itt a kérdés....Csak fanatikus Fidesz-hívők voltak? Gyanítom, hogy a 300 ezerből legalább 200 ezer a rendszerváltás nyertesei közül kerülhettek ki.
Hozzászóló: sabaktani @ 21 Oct 2007 07:48 pm
Már mint,kérdésenként 300 ezren!Valamit tud ez az Orbán-fiú...de akkor mi miért nem tudjuk?-és két nap alatt!Ha így megy tovább,akkor hét végére leváltják Francesco-t!
Hozzászóló: Monostori Csaba @ 21 Oct 2007 09:17 pm
http://www.valasztas.hu/nep97/index.htm
http://www.valasztas.hu/nepszav03/outroot/hu/10_0.html E két linket nézzétek meg. A két népszavazáskor (NATO, EU) 3 millió szavazat kellett az érvényességhez. na kösse fel a bugyiját-gatyáját kérdésenként a FIDESZ.
Hozzászóló: Monostori Csaba @ 21 Oct 2007 09:21 pm
"VÉLEMÉNYEM" -nek:
Itt az Operaházi ünnepi műsor:
Csajkovszkíj a Hatyúk tava -hattyú halála (balett) Előadja Fletó
Csehov 6-os számú korterem. Előadja: Kabai Károly és "balladai" Ágnes
Guno. Eladó az egész világ Elénekli Lamperth Móniak. Gordon-kán kísér Bajnai
Mikszáth Kálmán A pénzügyminiszter reggelije. Előadja Veres János
T Williems Az ügynök halála Előadja Zuschlag és kara
Tizenkét dühös ember. Eéőadja a publikum.
Epilógusként Fletó elénekli John Lennon Bolond a SZEMLŐHEGYRŐL című remeket.
Tojászápor a publikumtól
Hozzászóló: VÉLEMÉNYEM @ 22 Oct 2007 12:57 pm
Olvastam: „Egy szombathelyi fideszes politikus autójára rákarcolták több helyen a szocialista párt nevének rövidítését. A politikus értesítette a rendőrséget. „ Úgy látszik egyre többen rájönnek a Fidesz lényegére, hiszen 1988-ban az MSZMP engedélyezte a működésüket....
MCS-nek: az operaház fantomja nem hiszem hogy jövőre is föl fog lépni az operában.
Hozzászóló: Monostori Csaba @ 23 Oct 2007 11:34 am
Én meg tudom, hogy fellép. Egy vadkan, Titusz, Gavrilo Princsip tudja ezt megakadályozni. OrBÁN is a malmára hajtaj a vízet. Illetve az elvakult hívei.
Hozzászóló: Bora-Bora @ 24 Oct 2007 09:00 am
Nincs szükség népszavazásra, mert ez megint nagyon sokba kerülne a magyar népnek. Ha a Parlamentbe nem lehet jobb belátásra bírni a képviselőket, akkor, úgy sem változik semmi. Orbán részéről ez csa fogás arra, hogy minél több hívet csábítson maga mellé. Ismét megoszás és népbutítás
Hozzászóló: sabaktani @ 24 Oct 2007 04:11 pm
Nem kerülne,hanem kerül!Mi meg majd fizetjük Viktorunk népszavazási baromságait ami sehová nem vezet,esetleg Kósa Lajos nagykoaliciójához!
Mégis mit gondoltok,mi történik ha a Fidesz megnyeri a népszavazást?
Erre azért gondolni kéne mielőtt lejátszuk azt a sokmilliárdos szerepjátékot.
Hozzászóló: sabaktani @ 24 Oct 2007 06:25 pm
kéne=kellene
Hozzászóló: Teketoria @ 25 Oct 2007 11:23 am
Tisztelt hozzászólók!
Egyetértek többekkel, nem értem , hogy egy olyan fontos és valóban demokratikus eszközt, mint a népszavazás, miért erre a három kérdésre kell ellőni. Ennél valóban lehetne fontosabb összeállítás, ami engem is megmozgatna komolyabban. Pedig a teljes fizetésem elmegy lakáshitelre, meg a folyton épp végrehajtási szakaszban álló rezsik törlesztgetéseire. Egyedülállóként gyermeket nevelő polgárként azt látom, hogy semmit nem kapok az államtól cserében az adómként.Minden hónapban ügyeskednem kell valamit, hogy legyen kenyér is asztalon ( lassan nincs mit eladnom ehhez, normális mellékállást nem találni..) Mégsem hoz lázba ez a három kérdés..sajnálom. De nagyon vágyom már valamire, amire teljes mellszélességgel odaállhatnék..egyelőre nincs ilyen. Szervezni meg kevés vagyok.
Hozzászóló: s@baktani @ 25 Oct 2007 01:29 pm
Teljesen mindegy,hogy milyen kérdéseket népszavaztatnak meg,ez az egész csak egy műbalhé.Műbalhé azért,mert a szervezők már előre tudják,hogy a legjobb eredmény mellett sem történik semmi pozitív utána.Ugyanis semmi nem fog történni utána!Akkor pedig,minek?
Mi a bánatos francnak veszik ki ennek a költségeit is a mi zsebünkből?Mi pedig miért adjuk oda ezt a pénzt?
Ha Francesco El Qro és bandája meg is bukna valamikor,a Kiskondás ugyanúgy fogja pátyolgatni az idegen tőkét/érdekeket.Nekünk már régen nem gyurcsány és a msz(m)p a probléma!
Erre azért tessenek odafigyelni...
Hozzászóló: s@baktani @ 25 Oct 2007 01:35 pm
A népszavazás valóban egy demokratikus eszköz de nem Magyarországon.
Ha pedig itt nem az akkor teljesen felesleges megrendezni.
Itt minden más mint máshol.Az EU a napokban törvényt hozott a bejelentés nélküli tüntetések feloszlathatósága ellen mit mond erre a főrendőr?Ez a törvény Magyarországra nem vonatkozik!
Miért vagyunk mi még mindíg EU-tagok?Kik voltak azok az elmeháborodottak akik megszavazták? Azért az eléggé hihetetlen ami itt történik és azért mi sem vagyunk "piskóták"...
Hozzászóló: s@baktani @ 25 Oct 2007 04:47 pm
Az alkotmányos diktatúra alkalmazásának egy igen szép példáját láthatjuk majd holnap a híd-lezárásnál.EU ide vagy oda.