Sólyomra ágyúval

A kormánykoalíció most többszörösen berágott az államfőre. A tavaly októberi megmozdulásokkal kapcsolatos helyzetértékelése miatt –ahol bizonyos fokig megvédte a kormányellenes tüntetőket, és a brutális karhatalomi fellépés vezetőinek felelősségre vonását szorgalmazta-, a mai parlamenti ülésnapon durva hangú támadást intéztek Sólyom László ellen az MSZP-SZDSZ vezérszónokai.

Takács Albert (MSZP) rendvédelmi miniszter szerint alapjaiban hibás a köztársasági elnök helyzetértékelése, hiszen az alkotmányos demokrácia erőszakos megtámadása mindenkor felülírja a rendőri túlkapásokat. A miniszter szerint egyébként sem a rendőrség, hanem a tüntetők kezdték az erőszakos cselekedeteket. Eörsi Mátyás (SZDSZ) kapcsolódva a szocialista felszólalóhoz, kérdést fogalmazott meg: „Király-e a köztársasági elnök?”, és ha igen, akkor „Van-e lehetőség az alattvalók kritikájára?” –cinikus címmel. Az ÚDK ugyan számos kérdésben nem ért egyet az államfő alkotmány értelmezésével és ellentmondásos politikai állásfoglalásaival (magával a toldozott-foltozott jelenlegi alkotmánnyal sem!), a nemtelen támadások kapcsán, most mégis kiáll az államfő személye és tekintélye mellett.

Sólyom László a 'harmadik köztársaság' eddig talán leginkább „önjáróbb”, leginkább „civil” államfője, akit kifejezetten nyomaszt a pártok eltúlzott hatalma. Az államfő sokszor egészséges ellensúlyként viselkedik a környezetvédelemi ügyek felkarolásával, a határon túli magyarság felé tett őszinte gesztusaival, a gyülekezés és szólásszabadság megvédésének irányába tett lépéseivel, a civil társadalmi mozgalmak támogatásával, amivel persze rendre kivívja nemcsak a koalíciós pártok, de az egész parlamenti párt-elit rosszallását. Az ÚDK szerint Magyarországon alapjaiban sérült a demokrácia és nem működik a jogállam, minden területen kimutathatóak a fokozódó alkotmányos válság jelei. A diktatórikus Fidesz mellett, a szélsőséges kormánykoalíció is erőszakos diktátumokkal kívánja rendszabályozni, és saját arcára formálni a demokrácia elgyengült intézményeit. Ennek során, most a köztársasági elnök személye és önálló politikája a célpont. Az ÚDK most a köztársasági elnök mellé áll.

ÚDK

Hozzászólások

Hozzászóló: JákyG @ 25

Hozzászóló: JákyG @ 25 Oct 2007 08:33 pm
Helyes! Egyetértek!



Hozzászóló: Schmidt judit @ 26 Oct 2007 12:32 pm
Bár kissé pitiáner módon, a köztársasági elnök mégiscsak bátornak nevezhető. Most ilyen kicsi pohárral mérik a bátorságot. Jól teszi az ÚDK, hogy védi. Csak venné már észre Sólyom elnök úr, hogy hőn szeretett alkotmánya az országgal együtt válságban van. Üdvözlettel: S.judit.


Hozzászóló: Bokor L. @ 26 Oct 2007 03:04 pm
Másfél hónapja ekképp védtem Sólyom lászlót egyik kritikus kör előtt:

"Filozófiai álláspontom" az, hogy az elnök legkritikusabb beszéde hangzott el, amely kimerítette mind személyes képességeit, mind jogkörét. Már többször is érzékeltette, hogy a magyar közjogi határokat az erőviszonyok húzzák meg s a jogból két irányban lehet kilépni: fizikai kilépéssel az erőszak felé, szellemi kilépéssel a kultúra felé.

Nemrég egy interjúban újra az alkotmány jósága mellett foglalt állást, azt állítva, hogy nem az alkotmányon, hanem a magatartáson kell változtatni, mert az alkotmányt nem tartják be. Ezen az ellentmondásos kijelentésen aztán el lehet tűnődni, fűhöz-fához kapkodni, mert pontosan kifejezi a fönnálló erőviszonyok tényét, amely mindaddig tény, amíg az összes közös vesztenivaló el nem vész, és a személyes élet kockázata is több reménnyel fog kecsegtetni, mint a "rendszer"

Addig azonban ragaszkodunk a civilizációhoz, és nem használhatunk olyan fegyvereket, melyeket csak a lét alsó küszöbén vagyunk képesek elővenni -- amely alsó küszöb békétlen degenerálódással is átléphető, be egy rezervátum védettségébe. Ennek veszélye attól növekszik, ha nem a föltett kérdésre válaszolunk...



Hozzászóló: Bl. @ 26 Oct 2007 03:04 pm
...Az elnök többször is hivatkozott a "láthatatlan alkotmány"-ra, jelezve ezzel azt, hogy a jogállam nem az igazság állama, és az igazságnak csak annyiban eszköze, amennyiben van ereje a jogot saját képére formálni. Az igazságnak nincs hadserege, csak a jogállamnak. Az igazság személyes, amely vagy testet ölt a kultúrában, vagy minden megtermékenyítési kísérlet ellenére társadalmilag elvetél.

Tehát egyetértek az elnök hallgatólagos felismerésével, hogy a hipotetikus, s ezért "láthatatlan alkotmány" nem jogi, hanem kultúrális alkotás. Amit mindenki keres, az kiégeti mindenkinek a szemét, főként akkor, amikor tudatlanságában nem látja meg a másik lényben a vele teljesen azonos feltételekből táplálkozó embert. -- Erről szólt számomra az elnöki beszéd, mert az antagonista politizálás kultúrális téveszméivel próbált szembeszállni. -- Magam az elmondottakat tanultam a szentkorona-eszméből. Ez az eszme senkit nem fog megnyerni, amíg csak archaikus sallangjait akarják elfogadtatni.

Örülnék, ha az én véleményemet is olvasná az elnök.



Hozzászóló: BL @ 26 Oct 2007 03:19 pm
Okt 23-án kelt kiábrándító véleményem:

Szerintem, a jelenségekből látszik, hogy '56 nemcsak
szabadságharc, hanem polgárháború is volt, ahol senki nem győzte le a
másikat, mert kívülről beavatkoztak. Igy merő fikció, hogy '56 legitimálja a
köztársaságot. Az 1848-as szabadságharc is csak ma tűnik felhőtlennek. De ha
valaki ma azt mondja, hogy 1848 legitimálta a kiegyezés politikai
rendszerét, akkor azt mondja, hogy '48 legitimálta a trianoni végállomást is. Ám akkoriban
ilyen (legitimációs) badarságon nem törték a fejüket, ezért március 15. nem volt nemzeti
ünnep, így lehetett későb. Manapság azonban '56 áldozata a senkiföldjére
került, mert nem legitimálhatja a köztársaság válságát, sem azt, hogy az
állami lobogót a nép anyázása mellett vonják föl. Tehát '56 az égvilágon
semmilyen programot nem adott az országnak, amelynek nem ideológiai
délibábokon kellett volna törni a fejét, hanem a magyar állam
megszilárdításán a történelmi hagyomány és a státusquo tudomásul vételével.



Hozzászóló: Jozsi @ 26 Oct 2007 04:52 pm
Tisztelt hozzaszolok!
Tudtommal egy Alkotmanynak a nepe erdekeben kell,hogy mukodjon.
Hagyjuk most az olyan *future*kifelyezest,hogy Vilag Alkotmany.
A Magyar Alkotmanyrol van szo.
Jozan paraszti esszel tessek elgondolkodni,hogy a jelenlegi Alkotmany a Magyar nep erdekeben mukodik -e!
Ha *nem*--akkor felesleges minden duma.


Hozzászóló: matyas @ 26 Oct 2007 06:01 pm
Nem a rákosista, módosított alkotmánnyal van a baj, mert az a krisztusi három alaptörvénnyel együtt ál, sőt az embert, a dolgozó, produkáló, gyerekét nevelő embert a vagyonával, a bztonságáav együtt védi. A gond azokal van akik ezeket az ősanya jogszabályokat csűrik csavarják és a lé ami ezekből a csavrásokból kifacsarodik rózsadombi villában, nagytőkében, azaz vagyonban manifesztálódik. Sólyom úr már érzi, hogy a nemzeti kerekasztalnál valamit nagyon elbajszintott.
Láthatatlan alkotmáyról különben nem beszélne
Hozzászóló: jakati @ 26 Oct 2007 07:40 pm
Amikor Svájcban parkot épitenek, elsőre nem alakitanak ki gyalogutakat. Megvárják azt, hogy a parkot használók hol taposnak utat. Ott megépitik. Az a törvény amit mindúntalan megszegnek, nem jó törvény. Nem tartalmaz szankciókat.
Ha nem lehet a beosztott rendőr kilétét
megállapítani, akkor a főnöke felel a tetteiért. Ilyen egyszerű.
Üdv.


Hozzászóló: ŐregJackó @ 29 Oct 2007 07:15 am
Tisztelt hozzászolók !
Röviden : Ez a "Solyom " nem az a Sólyom, akinek lennie kellene.
2./ Fegyelem nélkűl nincs rend, és rend nélkúl nincs társadalom.
Űdv Mindenkinek


Hozzászóló: VÉLEMÉNYEM @ 29 Oct 2007 04:42 pm
Ez több mint röhejes!

Az a Sólyom, aki kiáll a sztálinista alkotmány és a Szabadság-téri szovjet emlékmű mellett, az most 56-os nemzetőr-kitüntetést kapott (MTI).

A kérdés most már csak az, hogy Gyulám Hornom Pufajkásom él-e vagy már meghalt ?



Hozzászóló: s@baktani @ 01 Nov 2007 11:20 am
Nem bírta elviselni,hogy nem kapta meg a kitüntetést...inkontinencia és várakozás a kaszásra.


Hozzászóló: s@baktani @ 05 Nov 2007 06:33 pm
...de már a Bíró előtt áll és iszonyatosan hosszú lesz a tárgyalás!"Na és" Gyulám, na és?


Hozzászóló: Iustitia @ 06 Nov 2007 03:57 pm
Mivel a süllyedő hajóról elsőnek a patkányok menekülnek, sikerült nem csak átmenteni magukat, hanem jól megrakodtak a nemzeti vagyonból. Milliárdosaink hajdan pártkáderek voltak. Ez tette és teszi lehetővé hatalmukat a politikában. Antall érdekes dolgokat mondhatott Orbán V.-nak. Nos, ilyen erőviszonyok mellett új alkotmányt követelni, bár lehet, de nem túl okos. Meg kell változtatni a politikai erőviszonyokat előbb.Erre utalt Antall:" Tetszettek volna forradalmat csinálni!" Az alkotmánymódosításkor vita volt az elnöki szerepről. Elnöki köztársaság legyünk (mint USA, Franciao.), vagy szinte jelképes legyen a pártok felett álló elnök hatalma. Óvatosságból az utóbbi mellett döntöttek, és "Árpika bácsika" kivételével ilyen elnökeink lettek. Sólyom László nagyon is következetes, és Gerő András áltörténész éppen ezért mocskolódik.

Az oldalhoz név nélkül is hozzá lehet szólni.
Minden írás a szerzők tulajdona. Nem feltétlenül értünk velük egyet!
Felhasználói adatokat, információkat nem gyűjtünk és nem szolgáltatunk.
A „jó ízlést” sértő hozzászólásokat eltávolítjuk.